Niekto si potrpí na vizuálnu stránku iný na funkcionalitu. My marketéri sme “postihnutí” znalosťami. Ale nenakupujeme my, nakupuje zákazník. Aký je teda kvalitný eshop? Tu je názor ZÁKAZNÍKA
Kvalitný eshop spĺňa tieto kritéria
1. Technické kritéria
Všetky náležitosti by sa dali zhrnúť vetou – Zákazník bez problémov nakúpi.
Dnes je na trhu viacero hotových riešení (eshopy na prenájom), eshopy na mieru a niečo medzitým (wordpress, joomla..). Každý nech si zváži vlastné možnosti i schopnosti a dobre sa rozhodne. Mne ako zákazníkovi je úplne jedno, čo zvolíte. Ja chcem uspokojiť svoju potrebu po danom produkte či službe. A teda požadujem :
- funkčnosť – niekam kliknem, funguje to
- rýchlosť – kliknem, čakám, zívam, spravím sviečkovú na smotane, stránka sa zobrazí – takto by to nemalo fungovať
- jazyk – slovenský, nie na konci článku Read more….bacha na to, aj mne sa to stalo 😉
- prehľadnosť – kam mám kliknúť? teraz čo? aha a teraz? – ak produkt veľmi nepotrebujem, môže ma to odradiť od nákupu
2. Obsahové kritériá
- informácie o dostupnosti – skladom neznamená možno, asi, o 2 týždne, skladom v Číne
- informácie o tovare – úplné, jasné, obsiahlejšie ako konkurencia – viem, čo kupujem a nie som v strese
- informácie o podmienkach – dopravných, reklamačných, skladových a podobne
- informácie o objednávke – prijatá,odoslaná, na doručenie

Kvalitný eshop je ten, na ktorom sa stále pracuje. Optimalizuje, vylepšuje, zrýchľuje, pridáva sa funkcionalita. Zákazník by mal byť ako vo vatičke.
Pozn. : Možno nespĺňate niektoré z kritérií a aj tak sa vám dobre predáva. Zamyslite sa však nad dôvodmi, prečo je tomu tak. Nie je to náhodou pre slabú konkurenciu? Skôr či neskôr sa niekto objaví, bude pracovať lepšie ako vy, a predbehne vás. Vaše predaje budú klesať a tento trend bude potom veľmi ťažké zvrátiť. Neviete, či zákazník bez problémov nakúpi? Testujte, testujte a testujte. Skúste osloviť niekoho z vášho okolia, kto je menej technicky zdatný. Ak on nakúpi v pohode, môžete o kúsok lepšie spávať.