Menej ako agentúra. Nie, vlastne viac. Mal by menej. Tak čo teda?

V prvom rade treba povedať, že hodinová mzda nie je pojem absolútny ale relatívny. Do vzorca totiž vstupuje viac neznámych ako by sme chceli.

Pomer je to slovo, ktoré rozhoduje

Pomer práce a výkonu.Niekto robí banner na kampaň 2 hodiny, niekto 1/2 hodiny. Ich hodinovka je teda irelevantná, nakoľko môžem ušetriť aj pri drahšej hodinovke.

To nakliká aj cvičená opica

Okrem toho je tu iná neznáma – kvalita. Slabá a nevýkonná práca urobená za 1 hodinu alebo výkonná, konverzie prinášajúca kampaň za 4 hodiny?

Musím sa priznať, že myšlienku na napísanie článku som dostal pri čítaní iného článku o cenách práce freelancerov. V neskoršej  diskusii sa dostali do menšieho konfliktu zadávateľ práce a freelancer. Freelancer radil pýtať si za svoju prácu 2x viac ako sme plánovali. Mal svoje argumenty. Zadávateľ ho obvinil, že zdiera klientov.

Považujem za potrebné sa k tomu vyjadriť.

kolko stoji freelancer?

Ak by bol freelancing môj jediný príjem, počítal by som prvotne :

  1. Na slušný život potrebujem 1000€ v čistom. Ak si to dám ako superhrubú mzdu (odvody zamestnávateľa aj zamestnanca) vo svojej s.r.o. tak je to vyše 1800€
  2. Pracovných dní je mesačne 20 x 8 pracovných hodín
  3. Na hodinu teda účtujem (1800€ / 160 hod) 11,25€

Kiež by to bolo také jednoduché. Ak sa nad tým človek zamyslí tak :

  1. 1000€ v čistom = vyše 1800€ superhrubo
  2. Ešte som nič neušetril – 200€/mesačne
  3. Kancelária 100€/mesačne – prijať klienta doma v trenkách pri plačúcom dieťati asi nebude to pravé orechové 
  4. Telefón, notebook, softvér – 200€/mesačne – áno teraz to máš ale budeš raz potrebovať novšie/aktuálnejšie 
  5. Dane, účtovníctvo a iné poplatky – 200€/mesačne 
  6. Nepracujem 20 dní pretože cca 1 deň je sviatok, 1 deň som chorý alebo u lekára, 2 dni mám dovolenku, 1 deň na školení
  7. Nezarábam ani tých 15 dní, nakoľko musím robiť aj nezaplatenú prácu – vlastný marketing, články, cenové ponuky, komunikácia s potencionálnymi klientmi, príprava dokladov pre účtovníctvo
  8. Ak pracujem 12 dní x 8 hodín na platenej práci, tak musím zarobiť mesačne 2500€ -> aby som v čistom dostal 1000€
  9. Na 2500€ mám ale len 96 hodín práce a teda na hodinu účtujem 26,04€

Podľa mňa nejako takto to bolo myslené od autora článku. Čísla nie sú presné, no pre predstavu stačia. A to som ešte abstrahoval od ďalších vecí, ktoré tú hodinovku môžu zvýšiť. Týmto pozdravujem 2 nemenované spoločnosti, ktorých majiteľov naháňa NAKA pre podvody, a odkazujem im, že tých 2000€ už ani veľmi nečakám 😉

A čo agentúra?

Mnoho nákladov majú podobných ako freelanceri, agentúra môže ušetriť z rozsahu. Môže sa uchádzať o komplexnejšie a väčšie projekty, na ktorých vie zarobiť viac. Má však aj náklady na manažment a administratívu. Majitelia to tiež nerobia za pekné slovo. Z uvedeného usudzujem, že neplatí premisa – agentúra je nutne drahšia ako freelancer. Každý má svoje náklady a tomu sa musí prispôsobiť.

Rezultát z tohto myšlienkového popudu je, že odporúčam agentúry pre veľké projekty, na stredné a menšie projekty využite freelancera. Agentúru i freelancera si preklepnite cez referencie. Pozor hlavne na malú hodinovú mzdu. Po počiatočnom nadšení, že máte marketéra za 5€/hodinu, príde sklamanie. Kto pracuje dobre, má dosť ponúk a teda tlačí svoje ceny vyššie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.